miercuri, 24 martie 2010

Suntem prosti

Dupa 20 de ani mi-am dat si eu seama ca oamenii sunt prosti, de fapt sunt manipulati si ei nu au scapare din aceasta manipulare, banii manipuleaza oamenii.
Orice om se chinuie sa invete cat este tanar, sa intre la o facultate buna, la un profil care ii place pentru ca mai apoi sa aibe un job care sa ii placa si sa fie bine platit, ok, sunt de accord cu faptul ca trebuie sa ii placa, dar munceste 8 sau mai multe ore pe zi, 5 sau mai multe zile pe saptamana, 20 zile pe luna, aproximativ 240 de zile pe an pentru a lua un salariu bun cu care isi plateste facturile si atat, pentru ca nu prea are timp sa faca altceva cu el, pentru ca nu are timp, deci jobul ne mananca toata viata sa facem bani pe care nu ii folosim decat sa traim si atat, nu avem timp de placeri decat 20 de zile pe an cand avem concediu, dar si in cest concediu unii isi rezolva cu totul alte proble administrative asa incat nu au timp de placeri, daca le avem si pe acelea pentru ca unele persoane nici macar concediu nu au. Asadar timpul de relaxare si placeri al oamenilor este seara spre noapte.
Dupa cum spune si reclama de la Mastrecard, cu banii putem cumpara lucruri …dar nu ne putem cumpara fericirea noastra si a celor din jurul nostru.
E trist rau, muncim ca sa facem NIMIC si nu prea avem cum sa schimbam asta. Asta e cel mai rau.

5 comentarii:

şu spunea...

toţi suntem nişte cicluri Kondratieff

Bogo spunea...

Tind sa fiu si sa nu fiu de acord cu tine.

Sunt profesionist in ceea ce fac, fapt ce determina ca timpul meu personal sa fie redus extrem de mult. La servici dau totul sa-mi termin treaba...inafara serviciului imi vad de treaba. Ca se mai intampla sa fiu chemat inapoi la servici la 2-3 dimineata, asta e partea a doua...dar asa am devenit profesionist. Nu ma plang de conditiile de munca...nu am de ce, dar ma bucur de conducerea pe care o am si de colegii cu care lucrez! De ce? Pentru ca atunci cand ne luam liber...nimeni nu ne deranjeaza, pentru ca ne gandim ca oricare ar putea fi in locul celui care are liber...si acum sa revenim la subiect... spuneai ca "in acest concediu unii isi rezolva cu totul alte proble administrative asa incat nu au timp de placeri" -> imi pare rau sa te dezamagesc si nu vreau sa insult pe nimeni, dar asta denota faptul ca persoana in cauza nu-si da toata silinta sa-si rezolve problemele pe care le are pana la concediu... :D mai multe alta data :P

PS: Un principiu dupa care ma ghidez... "solutii sunt...trebuie doar sa le cauti!"

NimicNormal spunea...

asta-i viatza n-ai ce-i face, dar asta nu inseamna ca suntem prosti. ca deocamdata noi nu avem puterea sa schimbam multe lucruri. Sunt probleme in viatza noastra care nu depind de noi. Si stai linistit ca acele placeri raman doar un vis in conditiile in care ne aflam si mai ales pe timp de criza cine isi mai permite zile de concediu? Asta e deja un lux. Nu avem ce face mai mult decat sa facem ceea ce ai zis tu: sa gasim un job care ne place, sa avem bani incat sa supravietuim. si eu consider ca cea mai mare placere a acestei vieti e iubirea. Sa iubesti si sa fii iubit intrece toate mofturile!

Anonim spunea...

banii nu pot cumpara fericirea dar o intretin ...Investim mult timp in bani si in speranta ca intr-o zi vom gasi fericirea si vom incerca sa o mentinem cat mai mult cu ajutorul valorii simbolistice.

Tanasescu Mihail spunea...

Asa e Kranci,de multe ori m-am gandit la asta,si mi-am propus sa fac tot posibilul sa ajung la un nivel in care sa ma pot bucura de viata si sa nu mor cu regrete.Sistemul progresist in care traim este mult mai pervers decat ne imaginam,el ne obliga sa facem gesturi extreme,sa neglijam adevaratul sens al vietii si in final sa murim cu un gust amar,pentru ca nu am putut face tot ce ne-am dorit.Cati oameni viseaza la calatorii in locuri exotice, in locuri faimoase cu savoarea lor aparte?....apoi vine intrebarea "cati reusesc sa faca acest lucru?".Si aici incepi sa te gandesti daca esti cu adevarat "liber"?! Daca nu cumva din dorinta de libertate si autonomie,ai ajuns sclavul propriilor aspiratii ce-ti ingradesc spiritul liber si care pana la urma te transforma intr-un robot?