duminică, 26 octombrie 2008

Sunt un om viu - explicatie

…Da…este titlul unei poezii fascinante a lui Nichita Stanescu,dar e si o sintagma plina de insemnatate.
Unii percep acesta sintagma ca un titlu si atat,cel mult ca o figura de stil.Spun :”normal k sunt un om viu!”.Asta depinde in ce privinta.
Exista dupa parerea mea mai multe semnificatii ale acestei expresii:
sunt plin de viata,imi place viata ,vreau sa traiesc ,vreau sa simt in continuare gustul ei fie ca e dulce ,fie ca e amar,acru sau sarat.Vedeti,viata poate fi in mai multe feluri rea si intr-un singur fel buna,fericita,senina.Dar cand e dulce nu mai conteaza nimic…decat sa ii ai pe cei dragi langa tine…
sunt inca aici,inca mai pot lupta pentru ce e al meu,familie,prieteni,tara,etc.Pentru ca omului cat e el de “mic” ii place sa creada ca se poate lupta cu orice si oricine si poate castiga.Chiar daca este doborat el isi aduna toate fortele si se ridica pentru a-si continua lupta,imi place sa cred ca asa suntem toti.
Inca reactionez la stimuli veniti din exteriorul meu,la rautatile oamenilor,la invidie,la ignoranta,la indiferenta,la barfa.
Inca imi cunosc valorile la care trebuie sa ma raportez ,inca mai sunt oameni care merita luati drept exemplu in viata
Inca imi place cultura…asta e bucuria vietii,inca imi place sa citesc o carte ,un articol bun,sa ma uit la o emisiune buna,un documentar,sa merg la teatru,la opera…
Inca stiu sa delimitez raul de bine…
Inca stiu sa iubesc,inca am sentimente sincere,nu mincinoase,realizez de la zi la zi ce frumoasa e viata cand ai pe cineva langa tine cu care sa imparti totul,mai ales sentimentele de orice fel ar fie le ,fie bune fie rele.
Iubirea e un sentiment pur si profund ce trebuie respectat chiar daca nu e reciproc,doar respectandu-l poate deveni reciproc.Iubirea poate fi de mai multe feluri,dar orice fel de iubire/dragoste,trebuie sa fie respectat si trebuie sa fie sincer.Nu se poate vorbi de iubire daca nu se vorbeste sincer.”Te iubesc”nu se spune gratuit,nu se spune in loc de “ce faci?’ sau “pa”….”Te iubesc”,pentru ca acel sentiment e spus gratuit….”te iubesc!” se spune dupa ce ai cunoscut ce adevarat o persoana,sa stii daca acea persoana merita sa ii impartasesti acest sentiment.
Poate fii iubirea/dragostea de arta:de muzica ,de dans,de sculptura,de pictura,de teatru,de opera,de film…si poate fii iubirea de care am vorbit IUBIREA DE OM…
inca mai am visuri,inca mai visez,inca mai am idealuri
inca mai gandesc rational
”SUNT UN OM VIU” dupa parerea mea exprima faptul ca sunt inca OM,toate aceste semnificatii se unesc,se impletesc in una singura de o simplitate brutala ce impresioneaza adanc “SUNT INCA OM!” in adevaratul sens al cuvantului,nu m-am lasat stricat de tot ceea ce a stricat multe persoane,nu m-am lasat calcat in picioare,nu mi-am abandonat principiile,nu mi-am pierdut credinta,am ramas cum eram inainte,OM pe picioarele mele, cu principiile mele si cu credinta mea.

5 comentarii:

Alecsandra spunea...

'inca reactionez la stimuli veniti din exteriorul meu [...]la ignoranta, la indiferenta [...]'
asta imi place cel mai mult. ti'am mai zis :)

SCHUMI spunea...

frumos!

Anonim spunea...

dea bun dar nu ce imi trebuia mie :P:P >:P I

Anonim spunea...

nashpa

Unknown spunea...

Bravo... impresionant